bericht van Christall

Geachte of beste en soms lieve klant,

Naar aanleiding van uw eerdere bestelling bij ons voor principieel chemievrij geteelde bloembollen willen we u bij de aanvang van de drukke bestelperiode, juli-augustus, graag berichten wat er veranderd en actueel is.

We zijn er tijdig bij: VOORJAAR 2019

De laatste bollen hebben tot ver in juni staan bloeien en sommige nu nog. We hopen dat de bijen en andere bestuivers vanaf het vroege voorjaar baat bij uw bestelling hebben gehad en u er ook van hebt genoten. Voor 2019:  De huidige droogteperiode zorgt voor een bescheiden bollenoogst. We hebben desondanks een aardige voorraad kunnen reserveren omdat de chemievrij geteelde bloembollen minder last van de droogte hebben gehad. In bijlage 1 een overzichtje.

Oude Wijfjes ?

Onze favoriet van 2017 was de Ipheion. Deze Voorjaarssterretjes worden ook wel Oude Wijfjes genoemd. Een heel vrolijk en nog wat onbekend bolgewasje dat we u graag voorstellen. In bijlage 2 meer informatie over dit bolletje!

Bestellen is nu inzichtelijk en makkelijk

Bestellen is dit jaar veel eenvoudiger geworden. Geen ingewikkeld excelformulier meer, maar wel een webwinkel met veel, vooral eigen, foto’s. We nodigen u van harte uit om eens rond te kijken op www.bloembollenvoorbijen.nl

De eerste 100 bestellers krijgen een bijzonder bolletje !

Als openingsactie – het is voor ons dan ook een feest – ontvangen de eerste 100 bestellers een zakje met vroegbloeiende bijenbolletjes. Als uw bestelling een factuurnummer krijgt onder de 1805101, ontvangt u van ons 20 galanthus woronowii. Het gewone sneeuwklokje, de galanthus nivalis, is een stinsenplant en nog maar sinds de 18e eeuw in Nederland. Galanthus nivalis betekent letterlijk ‘melkbloem in de sneeuw groeiend’. Kijk in onze winkel voor meer foto’s van de nivalis en de woronowii.
En waarom we als cadeau voor de zeldzame woronowii kiezen:
– Nuttige insecten vliegen er graag op: bijen, hommels en vlinders
– Door het brede glanzende blad is het prachtig lentegroen
– Als de bloem uitgebloeid is blijft het mooi gevormde groene blad nog lang
   oogstrelend
– Als ze in goede grond ‘vallen’ heeft u er bovendien jarenlang plezier van

Zin en onzin over het bijvoeren van bijen en hommels
hebben we bij elkaar gezet in bijlage 3 omdat we daar vragen over kregen. Veel leesplezier!

En tot slot
een fleurige groet van het imkerteam
“Bloembollen voor Bijen”  i.s.m. Christall en BDimkers

NB-1   Als klant krijgt u  maximaal 4x per jaar van ons een nieuwsbrief.  Komende onderwerpen zijn o.a. : sinusbeheer en ander maaibeleid, de betekenis van de klimop, de invloed van LED-verlichting, de botanische tulpjes voor bijen. Toch afmelden? Stuur dan deze mail retour met als onderwerp: ‘geen bloembollenvoorbijen informatie’ . Wij zorgen er dan voor dat u van ons geen berichten meer ontvangt.

NB-2   We zijn nog niet zo bekend, maar vindt u dat ons initiatief meer bekendheid verdiend? Het staat u vrij om deze mailing door te sturen, maar dan graag alleen naar die mensen waarvan u verwacht dat ze echt belangstelling hebben. We willen niet bijdragen aan goedbedoelde maar ongewenste e-mail.